Acasa Grupuri Nucile, semintele, migdalele - izvor de sanatate
Categoria Membri Tip grup Data fondarii
Gastronomie 8 public 12 Noiembrie 2008
Inscrie-te in grup
Moderator
Ultimii membri inscrisi in grup
Vezi toti membrii »
Arahidele, Migdalele, Nucile, Fisticul, Alunele de padure, semintele de in, de susan, de mac, de dovleac sau de floarea soarelui,toate sunt o adevarata sursa de sanatate! Cunoscute ca fructe oleaginoase si desi pline de grasimi, sunt alcatuite din acizi grasi nesaturati. Sunt bogate in  lipide, substante grase (acizi grasi nesaturati), nivelul glucidelor este modest. Pline de vitamine si minerale. Potasiul cel mai mult, fosforul, urmand magneziul si calciul. Oligoelementele sint si ele bine reprezentate: fier, zinc si cupru. Iar dintre vitaminele sunt: vitamina E -  esentiala in lupta impotriva imbatranirii premature, vitaminele din grupa B, sau provitamina A este prezenta in mica cantitate, la fel si vitamina C. Deficienta de magneziu constituie, dupa cum se stie, un factor de risc in cazul maladiilor cardiovasculare. Continutul de magneziu al nucilor, alunelor si migdalelor este foarte ridicat. Continutul bogat in fibre, in special solubile, le atribuie nucilor, alunelor si migdalelor un efect favorabil asupra sanatatii cardiovasculare.
 NUCILE sunt foarte bogate in potasiu, fosfor, cupru, magneziu, vitamine, saruri minerale, diferite uleiuri volatile, materii grase, celuloza, ceea ce il face sa fie un complement nutritiv de foarte buna calitate. Daca le consumi, dupa fiecare masa, impiedica ingrosarea arterelor si previn bolile de inima. Se spune ca 8 nuci pe zi, tin arterele flexibile, inima sanatoasa si previn aparitia atacului vascular cerebral. Mai nou se recomanda a se consuma cate o mana de nuci, dupa fiecare masa cu bogata in grasimi, pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urma le au asupra organismului. Ca si uleiul de masline, nucile si uleiul din nuci scad nivelul colesterolului rau, mai eficient si mai rapid decat miraculoasa licoare de masline chiar. Acidul alfa linoleic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburari ale ritmului cardiac. Atat timp cat se consuma si nuci, persoanele care au probleme cu ritmul cardiac pot manca de toate: grasimile protectoare din nuci inlatura efectele grasimilor saturate din celelate alimente nu tocmai sanatoase, poate. Nucile contin si antioxidanti si arginina, un aminoacid folosit de organism  pentru a produce oxidul nitric. Nucile coapte sunt recomandate in caz de aciditate prea mare a stomacului (2-3 nuci pe zi), de asemenea in hipertensiune: 5-6 nuci pe zi, vreme de 50 de zile, de preferinta amestecate cu miere. Se face o pauza de doua luni, dupa care se repeta tratamentul.
 ALUNELE DE PADURE contin  substanže proteice, saruri minerale (potasiu, fosfor, calciu, mangan, fier, etc.), provitamina A, vitaminele C, B1, B2, PP; E, acid pantotenic, acid folic. Alunele consumate crude sau foarte usor prajite,  au  efect antianemic, remineralizant, vermifug, antiaterosclerozic, tonifiante. Miezul lor este foarte bogat in mangan, care se stie ca stimuleaza sistemul nervos central. Alunele sunt fructele cele mai bogate in vitaminele din complexul B(B1, B2, PP, acid pantotenic, acid folic). Miezul de alune este indicat in alimentatia copiilor, a adolescentilor, femeilor gravide, sportivilor, batranilor, anemicilor, femeilor la menopauza, impotentilor,pentur cei ce sufera de colici nefritice, viermi intestinali, litiaze urinare, meteorism, diaree. etc. Nu sint recomandate insa mai mult de 8-10 fructe pe zi..

ARAHIDELE SAU ALUNELE DE PAMANT,
au o actiune antisclerogena si antihemolitica si sunt indicate in astenii si surmenaj. Din pacate nu sunt recomandate a se consuma prajite pentru ca sunt toxice pentru ficat, prin cresterea cantitatii de acroleina.De ce din pacate? pentru ca in comert, lumea le prefera pe cele prajtite, in detrimentul celor crude. De asemenea, consumate prajite scad excitabilitatea sexuala. Arahidele sunt foarte bogate in antioxidanti, substante care apara celulele organismului de actiunea radicalilor liberi, periculosi pentru sanatatea noastra.
MIGDALELE (Prunus amygdalis) sunt fructe foarte calorice insa foarte sanatoase. Contin saruri minerale: calciu, fosfor, potasiu, sulf, magneziu, vitamine, materii grase, materii azotate, celuloza.  Este un bun echilibrant nervos, remineralizant, antiseptic intestinal. Fructul necopt este bun pentru eliminarea sarurilor de metale grele din organism. Fructele coapte, amestecate cu miere, sint indicate in insomnii, anemii si astm bronsic. Data fiind marea putere nutritiva a migdalelor, acestea trebuie consumate cu moderatie: 6-10 fructe pe zi. Uleiul de migdale este recomandat ca laxativ usor si in caz de tuse violenta. In amestec cu ulei de nuca si infuzie de radacina de lemn dulce, este folosit pentru eliminarea calculilor urinari .
SEMINTELE DE FLOAREA SOARELUI .Bogate in vitamine si minerale  contin grasimi mono si polinesaturate,  contin vitamina E, contin cuprul care ajuta organismul sa transporte oxigen la globulele rosii ale sangelui si produc energie in celule, vitamina B, zinc, fier dar si fibre naturale care sunt necesare sanatatii generale, reduc nivelul colesterolului din sange, echilibreaza glucoza si previn constipatia. Se consuma cel mai bine dimineata la micul dejun impreuna cu cerealele, dar numai crude, combinandu-le cu alte tipuri de seminte dar si cu stafide, alune si migdale. Se mai pot consuma presarate deasupra la diverse salate, in mancaruri sau la diverse produse de patiserie, paine,etc. 
SEMINTELE DE IN - contin acid linolenic, asemanator lui omega 3 din pestii oceanici. Semintele de in sunt mult mai bogate in acizi grasi omega 3 decat pestele!!! Prima data o sa te intrebi ce gust au, daca nu ai mai mancat niciodata..insa iti pot spune ca sunt delicioase la gust..seamana cu semintele de susan numai ca sunt mai inchise la culoare si au gustul semintelor de floarea soarelui in mare parte. Acestea ajuta la scaderea colesterolului rau LDL (colesterolul "rau"), scaderea trigliceridelor din sange si scaderea presiunii sangvine. Foarte bogate si in lignan (un tip de antioxidant care are un continut bogat in fibre) are un rol important in prevenirea cancerului, mai ales cancerul la san, dar sunt excelenti aparatori si impotriva cancerului de colon, sau afectiuni ale intestinelor. Adaugati seminte de in in salate, cereale sau mancaruri si incercati sa inlocuiti celelalte uleiuri cu uleiul din seminte de in (este mai scump, e adevarat, insa proprietatile lui sunt de-a dreptul miraculoase - 250ml de ulei de in costa cat 1 litru de ulei de maslian extravirgin de cea mai buna calitate..insa o punguta de seminte de in 100%naturale costa 3 lei in orice Plafar din Romania). Uleiul de seminte de in contine lecitina si este deosebit de eficient in regularizarea tranzitului intestinal. Sunt excelente in curele de slabire, nu ingrasa si protejeaza inima. Ajuta si impotriva constipatiei, iar cine inghite cate 2 lingurite de seminte de in cu apa, seara la culcare, a scapat definitiv de aceasta problema. Aceste seminte intaresc imunitatea, asa ca ar fi bine sa incepem sa le consumam cat mai frecvent. Atentie: si uleiul si semintele de in se pastreaza la frigider sau in locuri intunecoase si reci, deoarece pot deveni rancede.
 SEMINTELE DE DOVLEAC. (sau bostan) contin grasimi, vitamine, microelemente si, mai ales, zinc. Previn sau lupta cu prostatita, cu constipatia si balonarea, sunt diuretice, intaresc muschiul cardiac si rinichii, ajuta la cresterea parului, elimina metalele grele din organism, desfunda vasele de sange, regleaza colesterolul, stimuleaza activitatea rinichilor. De asemenea, au un foarte puternic efect de echilibrare a psihicului, avand un rol energizant si sustinator de efort. Se recomanda de asemenea in alimentatia dietetica a bolnavilor cu boli hepatice, cardiovasculare, femeilor insarcinate . In caz de limbrici (viermi intestinali) sunt excelente, mancate seara sau dimineata pe stomacul gol.
SEMINTELE DE SUSAN. ("sezam" este denumirea susanului in limba araba). Semintele de susan contin vitaminele A, B, C, E.
Intaresc si curata organismul. Semintele de susan sunt o sursa buna de seleniu, magneziu si fosfor, avand un continut scazut de colesterol si sodiu. Se folosesc atat semintele de susan care si uleiul din seminte de susan, (o particularitate a uleiului de susan este prezenta sesaminei, o lignina cu actiune favorabila ce scade absorbtia colesterolului in intestin si inhiba partial sinteza colesterolului in ficat.)  Semintele de susan contin foarte mult calciu.

poze cu Arahidele, Migdalele, Nucile, Fisticul, Alunele de padure, semintele de in, de susan, de mac, de dovleac sau de floarea soarelui - sursa si izvor de sanatate



Poza Ca si uleiul de masline, nucile si uleiul din nuci scad nivelul colesterolului rau, mai eficient si mai rapid decat miraculoasa licoare de masline chiar. Acidul alfa linoleic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburari ale ritmului cardiac.



Poza MIGDALELE (Prunus amygdalis) sunt fructe foarte calorice insa foarte sanatoase. Contin saruri minerale: calciu, fosfor, potasiu, sulf, magneziu, vitamine, materii grase, materii azotate,celuloza.



Poza SEMINTELE DE DOVLEAC. (sau bostan) contin grasimi, vitamine, microelemente si, mai ales, zinc. Previn sau lupta cu prostatita, cu constipatia si balonarea, sunt diuretice, intaresc muschiul cardiac si rinichii, ajuta la cresterea parului, elimina metalele



Poza SEMINTELE DE IN - contin acid linolenic, asemanator lui omega 3 din pestii oceanici. Semintele de in sunt mult mai bogate in acizi grasi omega 3 decat pestele!!!



Poza NUCILE sunt foarte bogate in potasiu, fosfor, cupru, magneziu, vitamine, saruri minerale, diferite uleiuri volatile, materii grase, celuloza, ceea ce il face sa fie un complement nutritiv de foarte buna calitate.










Taguri: nuci Aluna Corylus avelana SESAM NUCA MACADAMIA PADURE PAMANT SANATATE CALCIU VITAMINE VITAMINA C arahide seminte SUSAN A B FOSFOR ZINC MANCARE CEREALE COLESTEROL

Adauga subiect nou

Subiect Membru Detalii
in fiecare seara inghit cate 2 lingurite de seminte de in cu apa pt sanatatea colonului;)
va recomand acelasi lucru, se gaseste in stare perfect naturala la magazinele naturiste, gen Plafar si nu costa mai mult de 3,5 lei punguta :)
Raspunde Citeaza
adaugat pe
25 Noiembrie 2008


1 raspunsuri
Vezi toate subiectele

Cele mai importante subiecte in categoria Gastronomie

Grup Alimentatia la copii

Ce mi-a placut extraordinar: " s-a constatat ca un copil atinge jumatatea nivelului sau de inteligenta la varsta de 4 ani, la 8 ani se mai adauga 30%, iar restul de 20% din maximul de inteligenta care poate fi acumulat se intregeste abia la varsta de 17 a
A fi parinte este de fapt un curs de invatare continuu, din care copilul incepe sa invete inca din momentul in care se naste. Increderea sau neincrederea, sentimentele profunde de care se bucura, toate sunt determinate de mediul care ii este oferit....(mai mult)
Raspunde Citeaza
adaugat pe
07 Ianuarie 2008


2 raspunsuri
Cere.ro